Kontakt

Fitnes

Mnoge studije su nepobitno dokazale da poboljšanje i održavanje vaše fizičke sposobnosti znatno smanjuje rizik od razvoja bolesti srca kao i svih drugih bolesti. Jednostavna, redovna vježba održava vaše tijelo u zdravom stanju, a zdravo tijelo može mnogo bolje da se izbori sa bolesti od tijela koje nije u formi.

Aerobne vježbe

Riječ aerobik znači “proizvodnja kiseonika”, i kao takva aerobna vježba stimuliše proizvodnju kiseonika. Aerobne vježbe uključuju one vježbe gdje ste u pokretu, uključujući hodanje, trčanje, vožnju biciklom, plivanje itd., vježbe koje povećavaju srčanu frekvenciju na duži vremenski period. Kada se srčana frekvencija poveća, to znači da više krvi cirkuliše tijelom, pružajući potreban kiseonik vašim ćelijama i tkivima. Redovna aerobna vježba je veoma važna za održavanje zdravlja srca.

Anaerobne vježbe

Anaerobna vježba obuhvata kratkotrajne, intenzivne vježbe kao što su šprintovi i podizanje tegova. Dok su aerobne vježbe najbolje za kardiovaskularno snagu i izdržljivost, anaerobne vježbe su najbolje za mišićnu snagu i fleksibilnost. Ovo će vam pomoći da sačuvate zdravlje i izbjegnete povrede.

Prije nego što započnete neki program vježbanja, posavjetujte se s doktorom kako biste bili sigurni da nemate srčane probleme ili druge zdravstvene probleme koji bi vas mogli spriječiti da sigurno obavljate određene vježbe. Vaš doktor također može preporučiti program koji vam odgovara.

Fitness program hodanja

Veoma važno!

Ako ste novi u hodanju počnite sa sporim i kraćim distancama i postepeno povećavajte distancu i intenzitet. Ako imate bilo kakvih zdravstvenih problema ili medicinskih stanja, svakako potražite savjet vašeg doktora prije nego započnete sa redovnim vježbanjem.

Želite početi fitness program, ali ne znate gdje početi. Jednostavno je!

Hodanje je jedno od najjednostavnijih i najkorisnijih načina vježbanja. Sve što vam treba je kvalitetan par patika, udobna odjeća i volja.

Kako započeti

Prije svega, počnite sporo i lagano. Samo izađite iz kuće. Za većinu ljudi to predstavlja izlazak iz kuće, hodanje od 10 minuta i povratak nazad. To je sve? Da, to je sve. Radite tako svaki dan jednu sedmicu. Ako vam je ovo previše jednostavno, dodajte pet minuta vašim šetnjama tokom druge sedmice. Nastavite dodavati po pet minuta sve dok ne hodate onoliko koliko želite.

Pazite na držanje

Hodajte visoko! Imajte na umu izduživanje tijela. Podignite glavu i gledajte naprijed.. Ramena trebaju biti spuštena, nazad i opuštena. Zategnite trbušne mišiće i stražnjicu i krenite prirodnim korakom.

Pijte puno tečnosti i istežite se

Pijte puno vode prije i nakon šetnje. Ubacite zagrijavanje, hlađenje i istezanje u vašu rutinu. Započnite šetnju sporim tempom za zagrijavanje, zatim se zaustavite i istegnite. Sada ste spremni da šetate tokom željenog perioda. Završite šetnju sporijim tempom za hlađenje i za kraj se istegnite. Na taj način pomažete tijelu da ostane bez povrede i sjajno ćete se osjećati.

Najteži dio pri započinjanju fitness programa je stvaranje navike. Svakodnevno hodanje će u mnogome pomoći. Minimalno 5 dana sedmično se čini kao odličan cilj. Trebalo bi da hodate dovoljno brzo da biste dosegli željeni broj otkucaja srca, ali ne bi trebalo da vam nedostaje zraka i da se zadišete. Mijenjajte brzinu kako biste saznali više o svom fizičkom stanju. Nakon što ste stekli naviku željećete da procjenite vaš program i ciljeve.